"ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ၊ မိဘ၊ ဆရာ တို႔အား ႐ိုေသစြာ ရိွခိုးကန္ေတာ့ပါ၏" .... လာဘ ပစၥည္းရျခင္း၊ အလာဘ ပစၥည္းမရျခင္း၊ ယသ အေျခြအရံမ်ားျခင္း၊ အယသ အေျခြအရံမရိွျခင္း၊ ပသံသာ ခ်ီးမြမ္းခံရျခင္း၊ နိႏၵာ အကဲ့ရဲ႕ခံရျခင္း၊ သုခ ကိုယ္စိတ္ခ်မ္းသာျခင္း၊ ဒုကၡ ကိုယ္စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ဤေလာကဓံ (၈) ပါးကို အၿမဲ ႏွလံုးသြင္းပါ။ ...

Wednesday, March 18, 2009

ထသည္ /hta the/v. get up;rise;stand;sprout.
ထကားရားထိုင္ကားရားႏွင့္ /hta karr yarr htain karr yarr hnint/adv. Clumsily;awkwardly.
ထၾကြသည္ /hta kywa the/v. become active; rebel.
ထေနာင္း /hta naunn/n. acacia tree.
ထဘီ /hta mein/n. woman’s skirt.
ထဘီနားခိုစားသည္ /hta mein narr kho sarr the/ v. live on a woman’s income.
ထမနဲ /hta ma ne`/n. delicacy of glutin rice;oil; sesamum;groundnut.
ထမင္း /hta minn/n. cooked rice.
ထမင္းေၾကာ္ /hta minn gyor/n. fried rice.
ထမင္းၾကမ္း /hta minn gyann/n. leftover rice.
ထမင္းခူးသည္ /hta minn khue: the/v. spoon out rice.
ထမင္းခ်ဳိး /hta minn gyoe/n. crust of cooked rice.
ထမင္းခ်က္သည္ /hta minn chet the/v. cook rice.
ထမင္းခ်ဳိင့္ /hta minn gyaint/n. tiffin carrier.
ထမင္းခ်ဥ္ /hta minn gyauk/n. sour rice.
ထမင္းေျခာက္ /hta minn gyauk/n. dried cooked rice.
ထမင္းစာသည္ /hta minn sarr the/v. eat rice.
ထမင္းစားပဲ1/hta minn sarr bwe`/n. reception with meals.
ထမငး္စားပြဲ2 /hta minn za bwe`/n. dining table.
ထမင္းစားေရေသာက္ /hta minn zar yay thauk/ adv. Just enough to get by.
ထမင္းဆိုင္ /hta minn zain/n. inn.
ထမင္းဆုပ္ /hta minn zoke/n. rice – ball.
ထမင္းထုပ္ /hta minn doke/n. packet of rice and curry.
ထမင္းပြဲ /hta minn bwe`/n. meal of rice and curry.
ထမင္းပြဲေရွ႕ေရာက္ /hta minn bwe` shayt yauk/adv. Living in comfort.
ထမင္းျဖဴ /hta min byue/n. plain rice.
ထမင္းဘူး /hta minn bue:/n. lunch box.
ထမင္းရည္ /hta minn yay/n. gruel.
ထမင္းရည္ေခ်ာင္စီး /hta ma yay chaunn see/adv ountifully.
ထမင္းရည္ပူလာေလွ်ာလႊဲ /hta ma yay bue lar shar hlwe`/adv. avoid responsibility in a crisis.
ထမင္းလခေပးစားသူ /hta minn laga paye sarr thue/n. paying guest.
ထမင္းလံုးတေစ ၦေျခာက္ျခင္း /hta minn lonn ta say chauk chin/n. nightmare.
ထမင္းလုတ္ /hta minn loke/n. morsel of rice.
ထမင္းလံုးစီသည္ /hta minn lonn se the/v. rest after a meal.
ထမင္းဟင္းခ်က္သည္ /hta minn huin chet the/v.cook.
ထမင္းအိုး /hta minn oe/n. rice cooker.
ထမင္းအိုးကြဲသည္ /hta minn oe kwe`the/v. be ruined .
ထမင္းအိုးတစ္လံုးခ်က္ /hta minn oe ta lonn gyet/n. short time.
ထရံ /hta yan/n. bamboo wall.
ထေရလာ /htaray lar/n. trailer.
ထရပ္ကား /hta rat karr/n. truck.ထရန္ဆစၥတာ /hta ran dit satarl/n. transister.

No comments: